Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina
los van het feit dat ik Gene Bervoets niet goed kan verdragen, vind ik wel dat hij recht heeft op een uitgesproken politiek standpunt. en als iets of iemand hem daar naar vraagt, dan kunt ge hem moeilijk verwijten dat hij zijn mening ook geeft. dat is een beetje als Bourgeois kleinzieligheid verwijten toen hij dat liedje van clouseau "afkraakte", terwijl hij alleen maar antwoordde op een vraag.
indien Bervoets een lofrede over Vlaamse onafhankelijkheid had afgestoken, dan had deze draad vandaag wellicht geen vervolg gekregen. of anders: hadden ze walter kapioo of mark groene vingers uitgenodigd, dan hadden we een ander verhaalke gekregen.
dat Bervoets onzin vertelt, dat kan je hem ook niet verwijten, hij heeft recht op een mening vol onzin. het is dan aan ons, zinnigen, om dat haarfijn en met licht medelijden te weerleggen. ik denk zelfs niet dat veel mensen groot belang hechten aan bervoets zijn uitspraken.
|
Bourgeois is een politicus en die wordt geacht met kennis van zaken te spreken wanneer het op politiek aankomt. Kijk, persoonlijk vind ik dat mijn eigen bakker de lekkerste broden ter wereld bakt, maar maakt dat zijn mening over de politiek voor mij ook maar iets relevanter? Omgekeerd zou ik het voor geen haar vertrouwen indien mijn brood ineens gebakken zou worden door Geert Bourgeois. Waarom moet ik dan omgekeerd de mening van iemand die geen kennis van zaken heeft ingaande politiek relevant vinden? Mocht die BV in het verleden al politiek engagement laten blijken hebben, dan zou ik er nog kunnen mee leven. Maar in het huidige BV-wereldje wordt een bekend persoon schijnbaar vanuit het niets een mening gevraagd over een domein dat het zijne niet is, waardoor het veelal belangrijker lijkt wie het zegt dan w�*t er gezegd wordt. Verdorie, waar hebben we dat laatste nog gehoord...