Los bericht bekijken
Oud 26 oktober 2009, 11:29   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Nu om terug te komen op dat enkelbandje

stel het enkelbandje gaat uit zijn huis, neemt de TGV richting Frankrijk

Hoe lang duurt het vooraleer de politie die kerel op het spoor is ?

stel het enkelbandje gaat naar Zaventem en stapt op de vlieger naar Rome

Hoe en waar wordt die daar tegengehouden ?

stel het enkelbandje stapt in een auto, en rijdt naar Luxemburg

Hoe vind je die kerel terug ?
Ik hoop eerst en vooral dat het zo is dat die enkelband enkel gegeven wordt aan heel kleine kriminelen, waar geen direkt maatschappelijk gevaar bloot komt door zijn vertrek;
of aan grotere kriminelen, die op redelijk korte tijd staan van hun volledige vrijlating, waardoor er ook geen supplementair maatschappelijk gevaar bloot komt.

(echt blijvend gevaarlijke kriminelen ... daarover openen we best een andere draad; voor mij zouden ze veel meer levenslang (maar echt levenslang) geïnterneerd moeten worden als gevaarlijke psichiatrische pasiënt)

Ik vermoed dat onze enkelband-krimineel alle gelegenheid heeft om 'van de aardbol te verdwijnen'.
Zoals hij/zij dat ook kon doen net voor hij veroordeeld was, of net voor hij gepakt werd door de polies.

En als we hem/haar nooit meer terugzien, dan vind ik dat dat toch ook zijn voordelen heeft ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden