Los bericht bekijken
Oud 26 oktober 2009, 14:23   #1056
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Henri1, alsjeblieft, een beetje ernst.

Iemand tewerkstellen is geen solidariteit. Iemand tewerkstellen aan een hongerloon is dat al helemaal niet.

Ik verzeker u dat de Waalse/Brusselse industriebaronnen destijds van hun activiteiten ontzettend rijk zijn geworden, en dat zij aldus vele gelegenheden hadden om hun "solidariteit" te tonen met het verhongerende Vlaanderen.

Dat zij dat hebben nagelaten, behalve volgens u door die Vlamingen toe te laten 14 uur in een donker gat te laten werken in ruil voor 1 brood/dag, zegt genoeg.
Dus al die vlamingen die vandaag de dag nog werken voor Waalse bedrijven en er soms hoge functies bekleden doen dat voor een hongerloon of in ruil voor 1 brood per dag ?

Wees zelf eerst eens ernstig aub.

Het is natuurlijk een economisch gegeven, maar dat is alles in onze consumptiemaatschappij.

Het is hier zelfs al zo erg dat het verschil tussen werken en een vervangingsinkomen dermate klein is dat velen liever thuisbrlijven.

Waar ik me aan stoor is dat alle redenen hier blijkbaar goed zijn om Walen af te breken. Jullie doen maar, maar wel binnen de regels van de redelijkheid a.u.b.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden