Los bericht bekijken
Oud 27 oktober 2009, 10:43   #1
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard De kwaliteit van ons onderwijs zakt zienderogen.

Dit weekeinde raakte bekend dat vorig schooljaar iets meer leerlingen schoolachterstand opliepen dan in het schooljaar 2006-2007. In totaal zitten bijna drie op tien achttienjarigen minstens een jaar achterop. Het meest in het oog springende feit is natuurlijk wel dat bij leerlingen die een andere dan de Belgische nationaliteit hebben, liefst zeven op de tien een jaar achterstand oplopen. Voor een goed begrip: de meeste allochtone leerlingen van Turkse en Marokkaanse origine hebben (ook) de Belgische nationaliteit en zijn dus niet in bovenstaand cijfer begrepen. Er gaan nu stemmen op om dat in de toekomst wel te doen, omdat de praktijk uitgewezen heeft dat dergelijke jongeren het vaak minder goed doen.

Ik maak me dus echt zorgen over het onderwijs dat mijn dochtertje van 4 zal "genieten".
De tijd dat de Nederlanders hier in uit de grensstreek hun kinderen in België naar school brachten is voorbij. Nederlands brachten hun kinderen in België naar school omdat het onderwijs hier zoveel beter was, het was strenger de kinderen mochten hier niet tegenspreken of doen waar ze zin in hadden kortom de wellevendheid lag stukken hoger dan in Nederland, het studieniveau lag hoger dan in Nederland.
Ons kwaliteitsonderwijs is nu aan het verloederen.
Voor het heil van onze kinderen die willen studeren en opgevoed worden zoals het hoort, stop die zinloze immigratie en laat diegenen die hier zijn zich eindelijk aanpassen.
Zolang de immigratie (onder meer via importhuwelijken en gezinshereniging) onverminderd blijft doorgaan, raakt dit probleem niet opgelost en blijft het dweilen met de kraan open geloof me.