Los bericht bekijken
Oud 8 april 2002, 21:44   #7
carf
Vreemdeling

carf's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar carf
Standaard

Hey,

Arafat heeft het recht om zich met geweld te verzetten tegen de bezetter. (Hiermee bedoel ik NIET terrorisme met burgerdoelwitten!)
Arafat heeft niet voldoende middelen om zich succesvol te verzetten, want Israël wordt gesteund door de VS.
Indien Arafat het Islam-terrorisme met alle middelen zou bestrijden, zou hij nog minder middelen hebben Palestina te bevrijden, en zou Israël blijven oprukken.
De Palestijnse bevolking zou dan de illusie krijgen dat de terroristen de enigen zijn die effectief iets doen voor hun bevrijding. Dat brengt Arafat in een dusdanig wankele positie (enerzijds Israëlische druk, anderzijds wankele geloofwaardigheid bij de bevolking) dat er wel eens een echte terrorist, met steun van de bevolking, aan de macht komt.
In dit opzicht is het zeer begrijpelijk dat Arafat geen prioriteit geeft aan het terrorisme (dat een product is van Israël!). Het feit dat hij geen prioriteit geeft aan het terrorisme is geen instemming met het terrorisme.
We vergeten in heel die zaak dat de schuld alleen en ik bedoel ALLEEN ligt bij het Israëlische bestuur.

Met heel deze uitleg wil ik allesinds niet de politiek van Arafat verdedigen. De oplossing ligt bij het blootstellen van de klassentegenstellingen, het bewustmaken dat de Palestijnse arbeidersklasse de zelfde belangen heeft dan de Israëlische arbeidersklasse en dat die belangen niet verdedigd worden door oorlog, maar door een samenwerking tegen de uitbuitende klasse. Er is in Israël-Palestina zeker een strijd noodzakelijk, maar het moet een strijd zijn van de onderdrukten tegen de onderdrukkers. Met deze twee begrippen bedoel ik niet Palestina en Israël, maar wel De arbeiders, studenten, armen,.. en de kapitalisten, imperialisten,....

Groetjes,

CaRf
carf is offline   Met citaat antwoorden