Los bericht bekijken
Oud 27 oktober 2009, 19:08   #1109
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dit zijn slechts reacties op uw opmerkingen over België. Meer moet u daar niet achter zoeken. Indien u ons bijvoorbeeld verwijt (en in deze terecht) dat wij Belgen ons niet altijd correct hebben gedragen tegenover de Congolezen, dan zeg ik dat u zich niet goed hebt gedragen tegenover de Indonesiërs. Indien u stelt dat België architectonisch lelijk is, dan repliceer ik dat uw rijtjeshuizen saai zijn en dus ook niet bijster mooi. Enz, enz. Tegen deze achtergrond moet u mijn kritiek op Nederland zien.
U kronkelt weer aardig. Om te beginnen heb ik nimmer opmerkingen gemaakt over België in relatie tot Congo, noch heb ik érgens gesteld dat België architectonisch lelijk zou zijn.

Daar komt bij dat dergelijke reacties het niveau van een kind niet overstijgen. Als iemand zou beweren dat er iets mis is met de architectuur in België dan zou een volwassen houding veel meer op zijn plaats zijn, en u of iemand anders kan dat weerleggen. En daar dient die ander voor open te staan, of op te krassen.
Maar antwoorden als 'Nederlandse rijtjeshuizen zijn saai' hebben nochtans niets met de architectuur in België van doen. (nb: ik volg uw voorbeeld)

Terugkerend naar mijn opmerking, u zoudt het liefst mensen die in het buitenland wonen het recht ontzeggen zich over de Belgische problematiek uit te laten. En zo werkt dat niet, zeker niet als u nota bene terecht of onterecht de grootste criticaster van diverse buitenlanden bent en u dus in feite hetzelfde doet wat u een ander verwijt.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden