Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Probleem is dat je niet kan zien wie crimineel is...hoewel soms zie je het wel aan het gedrag, maar dat doet er effe niet toe. Men haalt de rotte appels er niet uit, en mensen die meermaals slachtoffer geworden zijn van een bepaalde groep, kunnen niet anders dan veralgemenen.
Rasisme word gecreerd door dit soort krapul, en niet door mensen die zeggen dat en groep mensen slecht is. En zolang je de criminelen laat doen zal dit enkel maar erger worden. Vergelijk 20 jaar geleden met nu. Awel, doe hier nog eens 20 jaar bij en we zullen nog eens klappen.
|
Gedurende mijn hele middelbare schoolperiode heb ik problemen gehad met een paar 'bruinen' (in die tijd waren dat nog hoofdzakelijk Italianen trouwens, een enkele Turk niet te na gesproken): fietsen gepikt, fietsbanden systematisch kapotgestoken, weg moeten sluipen uit openbaar zwembad, cinema, fuiven, .... . Nooit heb ik de aandrang gevoeld om alle 'bruinen' (Italianen, Turken, Marokkanen, ...) over dezelfde kam te scheren. We zijn nu zo'n 20 jaar later en de overgrote meerderheid van die gasten is nu brave huisvader.
Dat gelul over niet anders kunnen dan veralgemenen kunnen jij en je geestesgenoten dus feestelijk steken waar de zon niet schijnt.