Los bericht bekijken
Oud 8 augustus 2002, 08:22   #5
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steven Keirse
Amusant om te horen dat een partij na 3 jaar oppositie het warm water dat haar de 40 jaar ervoor ontbrak, plotseling weer heeft uitgevonden...
Amusant?
Ik vind dergelijke hypocrisie eerder verontrustend.
En wat mij nog meer op mijn ongemakken zet: er zijn (hopelijk jonge en onervaren) naïevelingen, die in die wolkige, wattige, inhoudsloze beloften intrappen! Onozelaarkes die ze kunnen wijsmaken dat CD&V iets totaaaaaaaaaaaal anders is dan de CVP.
Weet je wat het fundamentele verschil is tussen de oude CVP en de huidige CD&V? Ze biedt nu minder zekerheid op een politieke carrière voor haar accolieten, omdat drie jaar terug bij velen eindelijk de € gevallen is.
Misschien daarom, dat nu de onervaren idealistjes de vuurlinie ingestuurd worden met een wazig programma, dat geplukt lijkt uit de oubollige catecheseboekjes van zuster Machteld. Daarin werd ook het paradijs beloofd na een leven lang braaf de offerblok te hebben volgepompt. Platte volksverlakkerij ('goedkoop' zeggen zou ongepast zijn-de financiële exponent was en is daarvoor té groot), maar tot mijn ontsteltenis lijkt de truuk met de duif opnieuw te lukken bij sommigen, waarvan je eerder een gezonde kritische en zelfs revolutionaire en tegendraadse instelling zou mogen verwachten.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden