Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Tja het lijkt me nogal evident dat een minimumaanbod nooit aan de vraag kan voldoen en dat men daarna zal pushen om dat verder op te voeren tot het de moeite niet meer is.
|
In ziekenhuizen en instellingen (ik denk ook bij politie etc...) is er toch ook een minimumdienstverlening bij stakingen. De zorgbehoevenden zomaar in de steek laten is immers ontoelaatbaar.
Maar deze zorgverstrekkers moeten toch ook op hun werk raken? Ik kan me als zorgverlener niet permiteren om een dagje niet te gaan werken en zo de mensen die voor hun gezondheid van mij afhankelijk zijn in de steek laten omdat het openbaar vervoer me in de steek laat.
Ofwel moet ik een taxi nemen, maar wie gaat dat betalen? De spoorwegvakbond of de NMBS?
Ik heb deze vraag al eens gesteld aan de spoorwegvakbond, en die hebben het gewoon vertikt om te antwoorden. De NMBS stuurde tenminste nog een briefje om zich te verontschuldigen voor het ongemak (welliswaar zonder oplossing te bieden).
Hulpverleners hebben blijkbaar een veel groter verantwoordelijkheidsgevoel naar de personen die van hen afhankelijk zijn dan de spoorwegvakbonden.
Daarbij, er zijn toch nog andere acties mogelijk, die de NMBS-bazen even hard zullen voelen en die bij het publiek veel meer begrip en steun zullen op brengen, zoals alle passagiers die dag gratis laten rijden. Een beetje creatief denken doet echt geen pijn.
Neen, dan maar liever staken en zo de mensen in de steek laten die van het openbaar vervoer afhankelijk zijn...