Los bericht bekijken
Oud 31 oktober 2009, 01:37   #10
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ik ben pro. De huidige Katholieke scholen kun je zelfs nog amper "gelovig" noemen.

En over dat van holebi's, die zouden niet verstoren maar geholpen moeten worden. Zij zijn geroepen tot het celibaat.
Geroepen door wie?
Een "roeping" mag niet door anderen afgedwongen worden, maar vrijwillig opgevolgd of niet opgevolgd.

Wat wil je dan met leerlingen doen die holebi zijn? Zij hebben meestal niet gekozen om in een streng-katholieke school ingeschreven te worden, of om streng-katholieke ouders te hebben of om holebi te zijn (ze zijn holebi gemaakt door God, want Zijn wegen zijn ondoorgrondelijk).
Ik heb jaren in een katholieke school gezeten. Hoe je het ook geheim probeert te houden, het feit dat je holebi hebt of een vriend hebt lekt in een school heel snel uit. Oeps, ik heb dan die "roeping" niet gevolgd, dus zou ik zeker niet in de strengkatholieke visie van die school gepast hebben.
Moest ik dan buiten gezet worden, waardoor mijn ouders dan ook op de hoogte zouden gebracht worden van mijn holebi zijn, met alle negatieve gevolgen voor de kwetsbare jongere van dien?

Holebi-jongeren moeten inderdaad geholpen worden, ze moeten zichzelf proberen te aanvaarden, en hun omgeving moet hen ook aanvaarden. Probleem is dat het aanvaarden van holebi's die niet celibatair leven in strijd is met de strengkatholieke visie. Wat primeert er dan, het welzijn van de jongere die zijn situatie helemaal niet zelf gekozen heeft, of de strengkatholieke visie?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden