Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky
Veel. Ik ben Belg, maar Nederland loopt op alle gebied 10 jaar voor op België. Traject controle vb is nu pas nieuw in België, bestaat reeds lang in Nederland. Ook wat betreft miliebeleid en handhaving ervan loopt Nederland jaren voor op België. Fietspaden, sportbeleid ... noem maar op.
Ik kom beroepshalve ook veel in contact met zowel Nederlanders als Belgen en het zijn ook betere zakenlui. Heiniken kennen ze overal in de wereld, het Belgische bier ( veel beter notabene ), niet.
Een van de grootste verschillen is dat Nederlanders de zaken zeggen zoals ze zijn. Ze schuwen daarbij geen taboe's en dat laat hun toe snel en gericht een oplossing te vinden. Omwille van dat eerste worden ze vaak als arrogant beschouwd.
In België zegt men de zaken vaak niet zoals ze zijn omwille van politiek niet correct of taboe redenen. Men gaat de feiten dus eerst liever stilzwijgen of ontkennen, zodat er ook geen oplossing uit de bus komt waardoor problemen ook langer aanslepen. Ik denk daarbij vb aan de link criminaliteit en vreemdelingen. De Nederlandse Marion Van San maakte er ooit een studie over en ze vroeg zich af wat dat hier allemaal was in België. Overal werd ze tegengewerkt en probeerden ze haar op slinkse wijze neer te sabelen. Mooi voorbeeld van een taboe onderwerp en Belgische hypocrisie.
Ze zijn ook veel beter in organisatie dan Belgen (wegenwerken vb).
Nederlanders zijn wel wat gierig en afgunstig op mensen die meer hebben.
Ze hebben ook niet zoveel smaak ( kleding vb ) als Belgen en aan onze keuken kunnen ze ook niet tippen.
Het beste is de twee werelden te combineren!
|
Da's een waarheid als een koe! Veel Nederlanders kleden zich het liefst in het donker...ze pakken ook iets uit de kast zonder het licht aan te doen. De hele foute kledingcombinaties en -keuzes noem ik dan ook een Ik-Kleed-Me-In-Het-Donker-Dagen

Maar geloof me...doe een dagje België en je ziet dat ook in België zulke dagen steeds vaker voorkomen