Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus
System, ik ben uit overtuiging helemaal geen monarchist, wél republikein. Toch moet het mij van het hart, je tekst stuit mij tegen de borst. Meer bepaald door zijn grofheid. Het komt jou als Vlaming (of eerder "Belg") niet toe om in dergelijke termen over de Nederlandse koninklijke familie te schrijven. Het staat jou vrij om hen sympathiek of antipathiek te vinden. Maar daar houdt het dan ook op. Een vulgaire scheldpartij is hier volstrekt ongepast. Dergelijk soort tekst zou door de toezichthouder van dit forum moeten geweerd worden. Ik denk niet dat ik er ver naast zit wanneer ik zeg dat die tekst in de eerste plaats is geïnspireerd door jouw pathologische haat tegenover alles wat met Nederland te maken heeft. Gewoon beschamend.
|
De Oranjes zijn lantefanters, profiteurs, geldazen en wereldvreemden. En als u dat niet wilt inzien, dat wordt het tijd dat uw ogen opengaan. Lees de geschiedenis van de Oranjes en dan zullen u de ogen mischien opengaan. Want bij u weet men toch maar nooit. Slechts één voorbeeld: Willem I begon aan zijn koningschap met 1�*2 miljoen gulden (of goudfranken,dat laat ik nu even in het midden). Na 15 jaar had de man 200 miljoen gulden op zijn bankrekening staan. Niet voor niets noemde men Willem de 'Koning-Koopman'. Oranjes zijn belust op geld. Bij Alexander vindt men dezelfde zucht naar het grote geld. Het zit waarschijnlijk in de genen.