Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Een voobeeldje om aan te tonen dat Superstaaf af en toe van zijn restrictieve interpretaite van de democratie kan afstappen als het betrekking heeft op zijn geliefde koningshuis. In dezelfde zin nog, stap hij dan weer moeiteloos over op zijn ongenuanceerde en karikaturale visie wanneer het een politieke tegenstander betreft:
Citaat:
Nogmaals: mijn voorkeur voor ons koningshuis, waar eventueel op democratisch vlak hier en daar wat aan schort , is geen vergoelijking voor de dictatoriale vise op 's lands bestuur vanwege (misschien toekomstige) reële machthebbers: de Belgische particraten van de ondemocratische CD&V en N-VA .
|
|
Op identiek dezelfde wijze integreren sommige N-VA'ers met een gezonde democratische visie, zich naadloos in hun eigen autoritaire partij die bovendien gemene zaak maakt met de al even autoritair ingestelde tsjeven.
Waarschijnlijk uit tactische overwegingen, persoonlijke ambities, weet ik veel.
Allemaal even veel of even weinig contradictorisch als een verdediging van de monarchie, die laten we wel wezen, op bestuurlijk vlak niet echt de dienst uitmaakt, en dus niet echt relevant is in een discussie over het democratisch gehalte van bestuurders partijen en hun ideologie.
Enerzijds verklaar je je akkoord met mijn 'ongenuanceerde' kwalificatie van het huidige vertegenwoordigende systeem:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
1) Ik ben het volkomen eens met de kritiek op het huidige systeem
|
.....doch je weigert in te zien dat bepaalde partijen dit systeem wensen te bestendigen, inzonderheid de N-VA en haar kartelgenoot.
Dat is van jouwentwege geen ongenuanceerde bewering meer, doch pure blindheid of onwil.