Los bericht bekijken
Oud 3 november 2009, 12:05   #1464
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Het is me al heel wat duidelijker, maar ik begrijp toch niet goed dat je zegt dat die anekdote voor jou mutatis mutandis geldt. Ik heb net de indruk dat die anekdote toont hoe voor sommigen Hitler erg centraal staat in de keuzes die gemaakt worden, terwijl je net zegt dat je dat wil vermijden. Als je alle neveneffecten van Hitlers politiek ongedaan wil maken, tot de meest banale toe (het aantal plaatsen in het parlement!), dan laat je Hitler toch juist wél jouw keuzes bepalen? Misschien zou het mij in die tijd iets begrijpelijker voorkomen, maar dat je stelt het nu nog voor jou mutatis mutandis geldt, dat vind ik echt vreemd (vooral dus na het lezen van de uitleg die je hierboven geeft).

Soit. Eigenlijk boeiend hoe interpretaties zo kunnen verschillen .
Tja, ik weet weer waarom ik wiskunde zo leuk vind!

We interpreteren de anekdote dus anders.

Het geval uit anekdote is niet zomaar op mij van toepassing, omdat ik niet op de gevolgen van Hitler's daden moet reageren. Het symbolische gehalte, zoals ik de anekdote interpreteer, wel.

Laatst gewijzigd door Firestone : 3 november 2009 om 12:11.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden