Armoede is inderdaad een relatief begrip. Als miljonair ben je een arme luis in Monaco.
En je voelt uzelf gefrustreerd omdat je niet kunt deelnemen aan de weelde van derest.
Wil dat zeggen dat iemand uw 'werk' moet annexeren om te delen met 2 andere belgen, die dan even weeldig leven als U, maar zonder de werkstress???
Uiteraard vanuit filosofisch intellectueel eerlijk oogpunt, kun je het niet maken dat iemand zit te creveren in armoede. Maar is een GSM rekening niet kunnen betalen armoede ??? Dat is volgens mij een luxeprobleem, en eentje van 'oplichterij door GSM operatoren' en mag je rustig wetgeving maken waar dergelijke schulden niet moeten betaald worden, want telecomoperatoren hebben bewezen toch echt diepe zakken te hebben.
Is een flatscreen op afbetaling niet kunnen betalen armoede ?? Volgens mij is dat een luxeprobleem en een kredietprobleem, van onbezonnen kredieten geven... EN als je de bank helpt die onbezonnen kredieten verstrekt heeft, dan ben je nog niet eens bezig met het probleem fundamenteel op te lossen... Ik zou liever een 'efficientere informatiedoorstroming zien' van 'OCMW-status' naar de 'winkels' en 'kaartenuitgevers'
Is uw 'electriciteitsrekening' van uw electrisch verwarmde woning niet kunnen betalen armoede ?? Volgens mij niet echt, je moet dus echt verhuizen... naar een betere woning.. Of het best vanal zoals je dikwijls die schrijnende toestanden ziet van 500euro betalen voor een woning die verkrot, moet je eigenlijk nog best vanal een systeem maken waar de investeringen in dergelijke verbeteringen gedaan door de huurder op legale wijze afgetrokken worden van de eerstkomende pachten...
|