LOL,
Ondertussen ben ik hier in Aus door alle mogelijke hoepels aan het springen om een permant visum te verkrijgen (momenteel ben ik hier op mijn 2e tijdelijk 4-jaar visum gesponserd door mijn werkgever).
Ik ben hier dus nu "temporary resident" en kan ik niet genieten van de "medicare" (Australische verplichte ziekte verzekering) hoewel ik er in mijn belastingen wel voor betaal. Ik ben dus verplicht een extra dure expat verzekering te nemen die me $520 per maand kost.
Hoewel mijn permanent visum, nu in aanvraag, ook gesponserd wordt door mijn werkgever is het nog steeds een langdurig en pijnlijk proces dat me tot nu to al meer dan $7000 heeft gekost, plus 2 medische onderzoeken, een test Engels, police clearances van al de landen waar ik de laatste 10 jaar heb verbleven voor een periode van meer dan 6 maanden, een brief van mijn werkgever waarin staat dat ze mij hier nodig hebben en geen Australier met dezelfde kwaliteiten kunnen vinden, een vast contract van m'n werkgever, erkenning van de Australische waarden en normen, ...
Ondertussen in Europa laat men zonder boe of ba gewoon iedereen binnen.
Hoe kan je nu verwachten dat mensen die je zomaar binnen laat en onmiddelijk alles op een bordje geeft, respect zullen tonen voor je land, cultuur wetten, rechten en waarden.
"Something given has no value" (voor wie ooit Starship Troopers heeft gezien)
Wacht maar, eens ik 2 jaar permanent resident ben kan ik de Australische nationaliteit aannemen, dan keer ik terug naar Vlaanderen als vreemdeling, natuurijk ben ik tegen die tijd al m'n kennis van Nederlands of Frans kwijt, en zal ik door de sterke zon hier een permanent bruine huidskleur aangenomen hebben, en dan kan ik ook van al die voordelen die genieten die niet voor de autochtone Vlaming zijn weggelegd. (grapje natuurlijk, denk niet dat ik nog ooit terug keer naar dat apenland)
|