Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza
Jouw ervaringen kan ik niet serieus nemen. Hollanders zijn al eeuwenlang handelaars. Dan kan je je het niet eens veroorloven om onbetrouwbaar te zijn. Je kan iemand bedriegen, maar de volgende keer doet die persoon geen zaken meer met je. Waar jij kennelijk ook een voorbeeld van bent. Dit is in directe tegenspraak met het feit dat de Hollandse provincies al eeuwenlang goede handelsbetrekkingen hebben met de gehele wereld. Dit jaar wordt bijvoorbeeld 400 jaar handel met Japan gevierd. Die Japanners moeten dan toch wel heel erg naief zijn dat ze zich al zo lang laten bedonderen door de Hollanders, niet?
Je kan individuele ervaringen zoals die van jou nou eenmaal niet als maatgevend beschouwen. Daar staan namelijk ook weer mensen tegenover die alleen maar goede ervaringen hebben met Hollanders. Ik kan dit forum ook volschrijven met voorbeelden van Vlaams bedrog, geen enkel probleem. Echt, jullie Vlamingen zijn de enigen die de Hollanders altijd onbetrouwbaarheid verwijten. Verder hoor je dat vrijwel nergens anders. De Randstad is economisch een van de meest succesvolle regio's van Europa. Met leugens en bedrog was dat echt niet gelukt.
|
Persoonlijk kom ik goed overeen met Nederlanders, meestal Zeeuws-Vlamingen.
Ik heb nogal wat kontakten met Britten. De meesten onder hen zijn toch voorzichtig met Hollanders (ik schrijf wel : HOLLANDERS)