Los bericht bekijken
Oud 1 mei 2004, 21:37   #59
moi**
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi**
U kletst uit uw nek als u zegt dat het blok enkel een verschil maakt tussen burgers en niet-burgers. En iedereen weet ook dat het blok de vrouwen liever aan de haard zou zien, de jongeren een avondklok geven... kortom: verschillende bevolkingsgroepen, verschillende rechten.
Iedereen weet? Ik weet het als Vlaams Blokker helemaal niet. Nergens staat er in het VB-programma dat vrouwen aan de haard moeten. Nergens staat er ook dat jongeren voor een bepaalde tijd thuis moeten zijn (de zaak waar u naar verwijst, had betrekking op een welbepaalde gemeente in dan nog een welbepaalde wijk die door grote overlast was getroffen... maar dat weet u natuurlijk niet...).

Kortom, u weet niet waarover u spreekt.
Dat weet ik nu toevallig wel, maar daar heb ik het nieens over. Och ik ben het wel gewend dat blokkers die dingen ontkennen, alhoewel iedereen die het programma van het blok gaat uitdiepen die dingen tussen de regels, in mooi verpakte woorden, zal terugvinden. Nog steeds heeft niemand mij kunnen uitleggen waarom de ene bevolkingsgroep meer rechten toe te kennen dan anderen, en wat de basis hiervan is. (en neen, ik heb het hierbij niet over burgers en burgerrechten) Misschien is de verklaring wel ergens te vinden dat heel wat meer laaggeschoolden dan hooggeschoolden voor het blok stemmen. (neen ik zuig dit niet uit mijn duim, hier is een objectief onderzoek naar gedaan en er zijn cijfers over. Ik heb evenwel op dit moment geen zin om dat weer te gaan opzoeken; wie me niet geloofd kan er zelf achter zoeken en zal het ongetwijfeld vinden. Maar dat doet u natuurlijk niet. U kunt ook altijd een rondvraag doen in het secundair onderwijs: in het BSO zult u heel wat meer pro-blokkers vinden dan in het ASO)
moi** is offline