Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Dit zijn een negental incidenten in een periode van 500 jaar. Feit is dat de Joden het nergens anders in de wereld beter hadden. Feit is dat de Turken duizenden Joden van de dood hebben gered in 1492. Feit is ook dat duizenden Joden het tijdens de Holocaust overleefd hebben door naar Turkije te vluchten. Het aantal Joden in Turkije groeide namelijk van 80.000 tot 120.000 tijdens WOII. Ataturk heeft het leven van honderden Joodse geleerden gered door ze in 1933 uit te nodigen in Turkije te komen werken. Je kunt geen volk vinden dat meer pro semitisch is dan de Turken. Turkije werkt tegenwoordig op militair gebied samen met Israel. De vriendschap van de landen wordt steeds sterker. Nu beginnen de landen ook meer handel met elkaar te drijven. Turkije is nu de meest populaire vakantiebestemming voor Israeliers.
|
Ik liet je de eer van dat zelf te schrijven. Voor Europa had die lijst veel langer geweest en was er nooit aan begonnen.
Vergeet niet dat ik je voorgaande post el heb moeten verbeteren en dat de Joden zich wel wilden vestigen in Palestina. Die gegeven heb ik niet bijgezet, want dan werd het te lang... en dat er altijd Joden waren in Palestina decennia nadat ze volledig door de Romeinen uitgewezen werden.
Misschien iets dat ik ook kwijt wil en waarom nu niet hier:
Men verwijt het zionisme altijd dat ze spreken een land zonder volk en dat er toen ook arabieren leefden. Natuurlijk waren daar rond 1880 een totaal van +/- 500.000 inwoners. Als men nu realiseerd dat er meer dan 8 miljoen leven op hetzelfde grondgebied en men het grondgebied +/- België vergelijkt en de bevolking van België toen dan as het wel zeer schaars bevolkt tov de capacitiet die het vandaag heeft. Dus het was zeer schaars bevolkt en zelfs in de Romeinse periode waren er +/- 1 miljoen (moet wel de juiste schattingen terugvinden, maar in grote lijnen komt het daarop neer en is de conclusie terecht).