Discussie: Esperanto
Los bericht bekijken
Oud 2 mei 2004, 13:06   #170
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar heb ik op wat teentjes getrapt.

Dat Esperanto diverse voordelen heeft, daar ben ik het volkomen met jullie eens. Het zou trouwens dom zijn om een kunsttaal met problemen te maken!

Mijn standpunt is evenwel dat de slaagkans om van het Esperanto een frequent gebruikte wereldtaal te maken zogoed als onbestaande is.

Als ik dan stel dat Esperanto niet dood is omdat ze nooit levend is geweest dan bedoel ik dat op een ironische manier. Esperanto is nog niet uit de startblokken en de andere talen zijn bij wijze van spreken al aan de meet. Hoe lang bestaat Esperanto al? (Retorische vraag)

Ik wil jullie het plezier van Esperanto niet ontnemen. De illusie echter dat het een rol van betekenis kan spelen in de wereld ...

Weet je trouwens wat het mooie is aan taal? Dat je als ‘technicus’ de exacte betekenis van woorden kunt kennen maar toch nog niet de betekenis begrijpt van de zin.

Veel succes met Esperanto.