Hoe ziet er een verkeersbelasting met vizie uit ?
Zou dit mogelijk zijn bij ons, zolang B. nog bestaat en dus Vlaanderen en Walenland een andere mobiliteitsproblematiek hebben èn een andere vizie op fiskaliteit, ekonomie, sosiaal beleid ..?
Een voorbeeldje van een verkeersbelasting met vizie (maar lang niet het enigste voorbeeld):
link:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20091113_062
kernzin:
Citaat:
Begonnen wordt met een gemiddelde van 3 cent per gereden kilometer. In de jaren erna loopt het tarief op naar gemiddeld 6,7 cent in 2018. Daarbij wordt ervan uitgegaan dat we met zijn allen tegen die tijd wel 15 procent minder kilometers rijden dan in 2012. Naast het basistarief komt er een spitstarief.
|
Belangrijkste probleem van Vlaanderen is wellicht het doorgaand verkeer, dat kwazi zonder oponthoud door onze regio raast.
Daarnaast blijft de opmerking: dergelijke vizie is bij ons helaas ondenkbaar. Om de simpele reden dat de regio's verschillende problemen hebben ...