Los bericht bekijken
Oud 14 november 2009, 00:57   #9
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik gok, tegen de tijd dat ik het gespaarde geld en de extra opbrengsten mag ontvangen,dat het voor 99% belast gaat zijn.
Onze gul graaiende pluche zetelzitters zijn namelijk niet te beroerd om zulke grappen uit te halen met andermans geld.
En anders laten ze er de inflatie op los. Eigenlijk is dat al het geval: 35% van de valutareserves van nationale en centrale banken bestaan uit euro's. Dat is geld dat wél is gecreëerd, maar de prijzen in de eurozone nog niet opdrijft omdat het elders is geparkeerd. Wacht maar als ze het niet meer willen, die Chinezen & Co, dan keert het terug en wordt de bestaande inflatie in de vorm van prijsstijgingen zichtbaar.

En op een bank zou ik hoe dan ook niet vertrouwen. Een stormloop van spaarders die hun geld afhalen en elke bank zit binnen de kortste keren aan de grond (fractionele reserve uitgeput). De overheid bluft dat ze ons spaargeld tot 100 000 euro waarborgt, maar nergens wordt dit in een wet bepaald. Het zijn loze beloften van politici; NIET VERTROUWEN. België zou 600% van zijn BNP moeten uitgeven als alle banken worden bestormd. Dus: geen banken vertrouwen, ook niet de ECB. Leg liever een moestuin aan, dat je tijdens je pensioen nog te eten hebt!
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden