Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T'serclaes
1. Zoals in Elsene ...
A deux pas de la porte de Namur, �* Ixelles, la place Saint Boniface et ses alentours est un des plus beaux exemples de l’Art Nouveau. Dans ce quartier que l’on surnomme �* Ixelles, le petit Paris, beaucoup de façades sont dues �* l’architecte Ernest Blérot.
2. Wat mij betreft mogen de gewesten afgeschaft worden, faciliteiten mogen verdwijnen en tweetaligheid een regel worden. 
|
1. Vroeger kwam ik daar wel vaker, een koffie drinken op het terras van "L'ultime Atome" bijvoorbeeld. Kwam/komt u daar ook soms? Best�*�*t die "Ultime Atome" nog, trouwens?
2. Ik vrees dat het voor dergelijke dromerij ruim te laat is, T'Serclaes. In het jaar 1918 zou uw voorstel m.b.t. tweetaligheid 'revolutionair' geweest zijn, de afschaffing van de gewesten is heden ten dage 'ultra-reactionair'. De verdwijning van de 'faciliteiten' is voor mij persoonlijk geen prioriteit, al zou ik ze wel �*nders ingevuld willen zien.
De Vlaamse 'natie' (of het Vlaamse 'volk', zo u die term verkiest) best�*�*t, of u en anderen dat nu willen of niet, leuk vinden of niet, ...
Het enige dat die 'natie' nog niet heeft, is een eigen 'staat'.
Als de Frans-talige politici het verstandig aanpakken, kunnen ze de totstandkoming van die 'staat' nog verhinderen, maar het ziet er onmiddellijk naar uit dat ze dat al begrepen hebben. En dat begrijpen is nog maar de éérste stap, nietwaar. Zoals die mensen nù bezig zijn, zullen ze de staatsvorming eerder in de hand werken.