Los bericht bekijken
Oud 3 mei 2004, 13:15   #1
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aso's moeten in containers gaan wonen (video)

Uitgegeven: 3 mei 2004 08:10
Laatst gewijzigd: 3 mei 2004 11:05

AMSTERDAM - Het stadsdeel Amsterdam-Noord wil asociale gezinnen die extreme overlast veroorzaken in de toekomst gaan onderbrengen in 'shockproof' containers aan de rand van de stad. Dat wil een meerderheid van de stadsdeelraad, aldus het Algemeen Dagblad maandag.

Volgens mede-initiatiefnemer van het plan en CDA-fractievoorzitter John Geelof is de spanning in sommige wijken zo hoog opgelopen, dat onleefbare situaties zijn ontstaan. "Het gaat om een enorme overlast waarbij vaak alcohol en drugs in het spel is. We moeten iets doen", zegt Geelof.

De gezinnen zullen ondergebracht worden in groepjes van vier á vijf containerwoningen, gemaakt van kunststof golfplaten. Omdat de ervaring leert dat het interieur vaak wordt beschadigd, zal bijvoorbeeld de gootsteen worden ingemetseld.

De gezinnen waar het om gaat zijn notoire probleemgevallen, die vaak extreme geluids- en stankoverlast veroorzaken en buurtbewoners intimideren. Ze zijn al vaker verplaatst door het stadsdeel, en volgens Geelof zit er daarom niets anders op voor de gezinnen om het 'vrijwillige' aanbod aan te nemen: "Het is voor hen op straat of in deze containers."

nu.nl
Is dit een zinvolle manier om dit probleem aan te pakken? Lossen de problemen zich op deze manier op? En voor wie worden ze dan opgelost, voor de gemeente, de buren van deze gezinnen, de verhuurders, de bewoners zelf?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden