Discussie: Een lekker kontje
Los bericht bekijken
Oud 3 februari 2003, 02:51   #12
Godfried
Gouverneur

Godfried's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
Alsof geile mannen niet durven stemmen op vrouwen met een mooi kontje of een stevige voorgevel. Dan meteen ook maar het stemrecht voor mannen afschaffen?
Idolatrie is veeleer een vrouwelijk fenomeen dan een mannelijk. Kijk maar naar popartiesten. Mannengroepen leven van de verliefde bakvissen. Ik zie eerlijk gezegd geen mannen verliefd worden op vrouwelijke zangeressen. Oh ja, even geilen op de voorgevel en de benen, maar er verliefd op worden? Dat kunnen alleen vrouwen. Da's toch mijn ervaring. Het is net zo in de politiek.

Moeten we daarom vrouwenstemrecht afschaffen? Och, dat ze beginnen met gewoon de stemplicht afschaffen. Volgens mij komen er dan sowieso veel minder vrouwen dan mannen stemmen.

Waar ik wel voor ben, maar da's off-topic, is stemrecht voor kinderen. Stemrecht dat dus wordt uitgeoefend door de ouders tot het moment van volwassenheid of evt. huwelijk van de kinderen. Een vader van 6 kinderen krijgt dus 7 stemmen. Dat zou een positief, democratisch en gezinsvriendelijk initiatief zijn.