Los bericht bekijken
Oud 17 november 2009, 17:44   #762
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Een tweede 'berg' kreeg - niet toevallig - de naam "Zwarte Berg" (!).

Wat mij in dezen verontrust is het feit dat een derde 'berg' door de plaatselijke bevolking "Rode Berg" wordt genoemd. Dit gegeven dwingt mij tot de volgende vraagstelling: waren hier ook Indianen aanwezig? Zo ja, welke van de vele stammen vond hier een pied-�*-terre? De Apachen? De Cherokee? De Mohikanen?

Waarde confrater,

U opent mij de ogen. Dit is een onvoorstelbaar belangrijke vaststelling.

Zoals U weet waren de Black Hills (of makkelijkheids halve de zwarte bergen!) heilige grond voor de Lakota beter bekend als de Sioux Indianen.

Misschien was er hier inderdaad een indiaanse stam aanwezig in deze contreien. Een betere verklaring is echter dat ook de Indianen zwart waren. Zij stamden af van die oude zwarte Elite die, zoals confrater Egmond reeds aanhaalde, na de Franse revolutie werd weggevaagd en waaraan ook iedere herinnering diende te worden vernietigd door het witten van de portretten.

De Black Hills waren dan ook heilig omdat zij verwezen naar de hoge status van hun directe zwarte voorouders!!! Net zoals de goden woonden zij immers op de top van bergen in de Black Hills!!

Dit verklaart ook de genocide uitgevoerd door de bino's toen zij geconfronteerd werden in de nieuwe wereld met deze trotse Lakota's die hen uiteraard wezen op hun minderwaardige positie die echter voor de bino's reeds lang tot het verleden behoorde.

U ziet de puzzelvalt stukje bij stukje in elkaar.

Misschien kan onze taalgeleerde hieraan nog bijkomend linguistisch materiaal aanbrengen.

Ik groet u met een blij hart onze wetenschappelijke vorderingen indachtig.

Tashunka

Laatst gewijzigd door Tashunka : 17 november 2009 om 17:45.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden