Los bericht bekijken
Oud 18 november 2009, 02:09   #247
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
De kilomtertaks zou een privétaks moeten zijn bij deze.
Er bestaat toch al een soort van kilometertaks mijn beste,namelijk de accijnzen die er op de brandstoffen worden geheven...

Wie meer rijdt betaald méér belasting aan accijnzen per jaar ,wie een groter verbruik heeft betaald meer belasting aan accijnzen per kilometer....

Gaan ze dus de accijnzen op de brandstof afschaffen als men het rekeningrijden invoert....

Zoniet is dit dan de derde belasting die er zal geheven worden die enkel en alléén met het gebruik van de wagen zelf te maken heeft....

Wat gaat men doen met bijkomende inschrijvingsbelastingen op het motorvermogen én de CO2 taks,gewoon handhaven op dezelfde basis....

Dan mogen we wél van stroperij gaan spreken vanwege de belgische staat die nét diegenen gaat laten betalen wiens alternatieven qua het openbaar vervoer nagenoeg onbestaande zijn,én die hun wagen nodig hebben om te gaan werken....

Zullen we dan met zijn allen de werkloosheid induiken,géén enkele verplaatsing meer,maar ook géén bron van inkomsten meer voor de staatsfinanciën....

Moeten wij ons dus blauw betalen aan wegen die alles behalve onderhouden worden,en die voor het grootste deel worden stukgereden door vrachtwagens die dit land als binnendoortje gebruiken zonder er ook maar iets voor te moeten betalen....

Het leven gaat dus weer wat duurder worden aangezien de transportsector deze bijkomende kosten doodleuk gaat verrekenen in zijn prijzen én waar de consument uiteindelijk diens meerkost zal mogen betalen bovenop zijn eigen meerkost wat vervoer betreft....

Laatst gewijzigd door Svennies : 18 november 2009 om 02:10.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden