. Wat ik stelde, was geen cliché, of misschien toch wel, maar het was de waarheid.
. ik heb inderdaad al daklozen gezien van Noord-Afrikaanse origine (of waren het Midden-Afrikanen?). Maar de vraag is: wat bewijst het, als ik ze niet zie of gezien heb? Toch niet dat ze profiteren van het systeem

.
Met Aziaten nauwelijks problemen? De ene keer zijn Turken geen Europeanen voor jullie, als het gaat over de toetreding, maar Aziaten; de andere keer zijn het geen Aziaten (want uw stelling dat ze nauwelijks voor problemen zorgen is in contrast met wat het Blok anders altijd zegt over Turken en andere moslims).
Of bedoelt u Chinezen en zo (natuurlijk bedoelt u de niet-moslim-Aziaten). Dat er nauwelijks problemen mee zijn heeft misschien met het volgende te maken (maar daar had u ongetwijfeld ook zelf kunnen op komen):
. ze zijn met minder, dus valt het minder op en kunnen we zelfs geen conclusies trekken uit statistieken (ze zijn gewoon met te weinig om significante uitspraken te doen)
. ze zijn met zo weinig, dat ze niet anders kunnen dan zich onder de "aboriginals" te vermengen. Zuid-Afrikanen zijn talrijker en zoeken logischerwijze elkaar meer op dan zich te verspreiden onder de plaatselijke cultuur. Dit brengt grotere problemen met zich mee dan wanneer het enkel om individuen zou gaan. Het feit dat de statistieken over criminaliteit in hun nadeel spelen tegenover autochtonen, is evenwel geen reden om ze te stigmatiseren. Integendeel, ze het beleid moet er meer aandacht voor hebben.
. het feit dat er problemen zijn met die mensen wordt mee versterkt door die stigmatisering: ze zijn hier als minderwaardig onthaald (ze zijn hier even het vuile werk komen doen) en hebben weinig op weinig respect mogen rekenen in tegenstelling tot die chinezen, met wie we misschien wel lachen omwille van hun accent in Engelse films, maar die we voor de rest waarderen omwille van hun keuken of het feit dat ze hoogopgeleid zijn (want dat zijn de twee beroepscategorieën waarin ze hier terecht komen. hun reden van verblijf is dus totaal anders!)