Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Aan Mattias Storme (De Morgen 24-25 april): natuurlijk heb je recht op je mening, maar wat was je eerste reactie een kwakkel van formaat (,,Het is bijna een morele plicht op het Vlaams Blok te stemmen''). Het is alsof ten tijde van het Agustaproces een lid van het CVP-presidium zou hebben opgeroepen om voor de SP te stemmen omdat hij het vonnis te streng vond. Toe nou. En van waar die behoefte om de scheiding van de machten niet te respecteren? Ik dacht dat je les gaf in de rechtsfaculteit?
|
Appels mlet citroenen vergelijken! Wat heeft Augusta met het VB-proces te zien. De man zit blijkbaar verkort van argumenten en begint te bazelen.
Citaat:
|
Dat die veroordeling wat laat komt, is niet de fout van diegenen die de dagvaarding neergelegd hebben.
|
Dit is werkelijk te gek. Hoe bedenk je het. Een beroepsprocedure duurt overal 3, 4 jaar. Hier slechts enkele weken. Maar ze kwam laat volgens Leman. Hij wordt duidelijk oud.
Citaat:
|
Bij mijn weten heeft het Blok altijd gezegd dat het de uitspraak van de rechter zou aanvaarden. Frank Vanhecke deed dat nog tijdens een debat met mij op VTM. Waarom nu plots die ommezwaai? Heeft het Blok enkel vertrouwen in een rechtbank zolang die zich niet uitspreekt?
|
Als het VB niet had gereageerd had het zich schuldig gemaakt aan medewerking aan rechtsverkrachting. De geschiedenis zou het VB veroordeeld hebben, zoals het de christenen in Duitsland veroordeelt omdat ze Hitler aan de macht brachten en zich zelfs later niet krachtdadig hebben verzet.
Citaat:
|
Ten slotte: mag er dan geen zware kritiek gegeven worden op sommige aspecten van de integratie, of van sommige godsdiensten? Natuurlijk, en wat mij betreft mag dat zelfs meer dan nu het geval is, maar het moet op een correcte manier gebeuren.
|
Zeg dan eens hoe het wél moet.
Citaat:
Johan Leman
(De auteur is hoogleraar sociale en culturele antropologie, Katholieke Universiteit Leuven.)
03/05/2004 Johan Leman
|
hij is ook pater dominicaan. De orde die de inquisitie organiseerde. Hij behoort dus in feite tot een misdadige organisatie. De misdaden van de dominicanen zijn te vergelijken met die van de SS.