Discussie: racisme pur et dur
Los bericht bekijken
Oud 18 november 2009, 22:35   #42
Hendrik de Stoute
Parlementslid

Hendrik de Stoute's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
(...)Een duidelijke profanatie van heel de gedachte van de IJzerbedevaarten. Maar daar trokken zich de Vlaams-nationalisten niet veel van aan. Dat is mijn vaststelling. (...)
Ik vrees dat ik hierbij System voor een groot stuk gelijk moet geven. Zelfs anno 2009 heeft een deel van het Vlaams-nationalisme het nog altijd moeilijk om te stoppen met haar vette knipogen naar het racistische rechts-autoritaire gedachtegoed dat de laatste decennia terug stevig wortel schiet in Europa. Toen het Vlaams Blok terecht veroordeeld werd door een Vlaamse rechtbank voor haar racistische propaganda en programmapunten was zij overduidelijk de grootste Vlaams-nationalistische partij in Vlaanderen. We kunnen ons troosten met het feit dat het Ijzerbedevaartcomité de inbraak van Vlaams Blok/Belang in haar structuren heeft kunnen afblokken en het VB verplicht heeft tot het organiseren van een (spijtig genoeg succesvollere) eigen jaarlijkse Ijzerwake. En het NV-A is gelukkig goed op weg om belangrijker te worden dan het Vlaams Behang. Maar er is nog veel werk aan de Vlaams-nationale winkel.

Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 18 november 2009 om 22:41.
Hendrik de Stoute is offline   Met citaat antwoorden