wanneer komen er islamscholen? niet dat ik er op aan het wachten ben maar aangezien het VB daar ook voorstander is (wel voor een ander doel dan Jahjah maar ze zijn voorstander)
geloof je me niet?
allé enkele bewijzen :
1) ‘Vlaams Blok Magazine’, jaargang 22 nr.10, oktober 1998
· p. 23: Titel ‘Islamieten willen eigen scholen’ - ‘Steun aan 70-puntenplan’: 'De cultuurkloof, ontworteling en de taalachterstand van veel van deze kinderen komen de kwaliteit van ons onderwijs immers niet ten goede. … en de mohammedanen de vrije keuze laten om hun kinderen in te schrijven in scholen die nauw aansluiten bij hun cultuur en hun leefwereld. Enkel zo kan de begeleide terugkeer in goede banen geleid worden.
2) ‘Antwerps nieuws’, 1ste kwartaal 1996
· p. 2: Het Vlaams Blok pleit voor de oprichting van een apart onderwijsnet voor islamitische vreemdelingen. Via dit onderwijsnet dienen de jonge Noordafrikaanse en Turkse vreemdelingen voorbereid te worden op de reïntegratie in hun eigen maatschappij.
3) ‘Stop Immigratie’, 1998
· p. 26: Een eerste voorbeeld van overlast situeert zich in het onderwijs (…). Maar daartoe moet men wel afstappen van het multiculturele waanidee. Een eigen scholennet voor vreemdelingen is dan geen taboe meer, onderwijs in hun eigen taal evenmin. (…) Een eigen net is alleen verantwoord als het kadert in een reïntegratiepolitiek. Dat net kan dan goedgeschoolde arbeidskrachten afleveren, die zich dan nuttig kunnen maken in hun landen van herkomst.
en nog zovele voorbeelden maar ik heb echt geen tijd om 150pages te lezen nu
hoe meer ik lees over VB, hoe meer interne tegenstrijdigheden die ik vind
ze willen dat wij ons aanpassen maar hoe kan dit gebeuren als ze zelfs aparte scholen voor ons willen bouwen?
Vlaanderen72 please explain this, i'm so confused !!!
|