Discussie: Psychonaut!
Los bericht bekijken
Oud 21 november 2009, 15:06   #97
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Naar aanleiding van een discussie gisteren... kom ik toch eens nen reality check doen.

Al bij al, ik voel grote verandering in mijn groei. Want eerst werd ik als moslim afgestempeld, nu als hippie. Hippie is good. Flower power. Maar ik ben toch IRL niet zo zweverig als ik me hier voordoe op het forum.
Dit is gewoon mijn uitlaatklep waarin ik mijn Zelf uitvergroot. Zo ben ik echter niet IRL. Meeste wat ik hier verkondig is niet zichtbaar in mijn reële wereld, aangezien ik dat als een privékwestie beschouw.

http://www.youtube.com/watch?v=rKOO-VB_yts

Wat is eigenlijk realiteit mensen? Wat was er eigenlijk van Force in werking dat zo to the point wereldwijd boodschappen naliet waarin verbluffend genoeg overal basicly hetzelfde werd gezegd.
Waarom was het zo nodig dat een paar machtgezaghebbers dit tot op de het bot uit het beeld van de burger/maatschappij/wereld/Realiteit-waarneming te rukken. Toenmalige cultuur/realiteit laten oplossen als sneeuw voor de zon.

En hoe komt het toch dat de boodschappen steeds meer en meer bij mensen komt aankloppen eens in het ruimere perspectief.
Hoe komt er dat er zoveel gelijkenis in bestaat ? Iedereen eens voorbij het ego into overself krijgt basicly the same message.
Hoe komt dat?

Wat is dan realiteit? Of beter gezegd: Wat WAS de realiteit ver voor de moorden, de brandstapels, de genocides, de volksmassamoorden, ...
Wat zijn deze faillures die massaal ontspruiten in the system of current reality?
Is ons bewustzijn wel nog mee met de technologische groei? We misbruiken technologie, de machtleiders die ons onderdukken claimen technologie tot zich en het enige dat hen boeit: how can we use it as a weapon.
Waar of niet? (enfin, de meest gefinancierde toch)

Is ons bewustzijn niet in een hokje geduwd sinds de dark ages? en heeft dat zijne boost niet gekregen toen Hitler masterplans de wereld instuurde?

Wat is realiteit vraag ik me dan af? Iets dat al sinds begin der mensheid tot ons spreekt ? Of iets dat men ons voortekent om binnen de lijntjes te blijven, terwijl hij die de lijntjes tekent zich verhevent op onze onderdrukking waarin wij ons allen zomaar neerleggen.

Reality check?
Laat me wel duidelijk stellen, IRL draai ik mooi mee in het systeem om er mijn voordeel uit te halen.
Ik heb respect voor het feit dat je twijfelt. Een eigenschap die meer mensen zouden moeten hebben.

In verband met dat bewustzijn: ons bewustzijn wordt steeds in een hokje geduwd, door degenen die niet snappen of willen snappen wat het net inhoudt om als zelfbewust mens te leven. Men neemt liever zijn toevlucht tot simpeler, minder confronterender zaken. De hedendaagse media zijn daar een perfect voorbeeld van: dom hersenloos voeder voor de ja-knikkende massa.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden