Ik denk dat de Vlaming van Leterme voor de verkiezingen van 2007 teveel heeft verwacht. Zelf heb ik niet op Leterme gestemd toen omdat ik zijn partij niet vertrouwde. Pas in de zomer en najaar van 2007 had de man mij aangenaam verrast door het zo lang tegen het verzamelde Belgicistische regime en zijn mediaslaven vol te houden. Tot december 2007 toen de oude CVP krokodillen opnieuw de macht overnamen. De koning was die veel te Vlaamse Leterme beu en stelde Verhofstadt aan tot informateur. Dat heeft hij zelf beslist zonder enige politieke tussenkomst hier. Hij stelde CD&V voor een voldongen feit ofwel toegeven en het gegeven woord breken, regeringsdeelname zonder staashervorming en splitsing BHV ofwel opnieuw een paarse regering onder leiding van Verhofstadt aanvaarden. Dat zinnetje van De Panne tot in Opgrimbie dateert uit die periode. Het sein voor de Belgicistische kroko's binnen de CVP om de opnieuw orde op zaken te stellen. Leterme moest deel uitmaken van die regering en dat was DE cruciale fout uiteraard. Ze hadden paars moeten laten verder brokkelen en Leterme moest partijvoorzitter geworden en vanuit de oppositie Verhofstad bevechten van De Panne tot in Opgrimbie...
Leterme is het slachtoffer geworden van een enorme druk aan beide kanten, die die hem teveel geloofden voor de verkiezingen en de druk van de Belgicistische kroko's.
|