Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Het is me duidelijk dat jij dus raad geeft op een discussieforum. En je "goede raad" is "ga die dictatoriale regeringen omver werpen"
|
Néé artisjok, ik geef geen goede raad op een forum, ik gaf JOU raad, leuteren over mensenrechten is makkelijk - er effectief ZELF wat aan doen is echter niet iedereen gegeven!
Naast de kwestie antwoorden en naast de kwestie vragen stellen heb jij verheven tot kunst die je tot in de finesses beheerst.
JA wereldverbeteraar, kom achter je schermpie vandaan, uit je luie zetel, ga op de barricaden staan, liefst in die dictatoriale regimes, verkondig daar wat je wenst of eist, start er een vakbond op, ga lobbyen voor betere werkomstandigheden, beter loon, een betere economie in die landen - whatever - maar DOE zélf iets, steek je handen uit de mouwen i.p.v. hier iedereen die naïef genoeg is en in je inquisitie-ondervragingspraktijken trapt onder vuur te nemen en oeverloos de 'discussie' uit te melken, te blijven emmeren en in cirkels draaien tot in het oneindige!
...en nee, 1 aandeel bij een bank die je belooft dat ze je geld niet zullen beleggen in landen die de mensenrechten schenden is NIET iets aan de situatie DOEN - dat maakt je medeverantwoordelijk voor nóg slechtere levens- en werkomstandigheden voor die mensen, want, zoals ik eerder al zei, die anderhalve € is vaak hét verschil tussen leven en dood voor die mensen - létterlijk!!!
Dit dus;
Citaat:
Nee, de manier die jij in gedachten hebt is net zo misdadig.
Bedrijven verbieden te investeren in lage-loon-landen of landen waar de mensenrechten geschonden worden.
Wat jij niet begrijpt is dat die investeringen zorgen voor werkgelegenheid voor die mensen, dat die anderhalve € vaak, meestal voor hen het verschil is tussen leven en dood, létterlijk zelfs!
Niet meer investeren in die landen zal er niet voor zorgen dat die dictatoriale regimes hun mensen niet meer uitbuiten of hun rechten schenden, die vinden heus wel een andere manier om hun mensen uit te buiten en zich van hun dictatoriale positie te verzekeren.
Dit probleem is een zaak voor de politiek, niet voor ondernemers of bedrijven.
Blijven investeren in die landen geeft die mensen echter een klein beetje hoop op verbetering van hun economie, en daaruit volgend; hun toestand, en van daaruit - met eten in hun maag - kunnen ze zelf verder vechten voor hun rechten - en dáár zorgt dan weer die anderhalve € voor - eten in hun buik - zonder dat is niemand in staat om ook maar iets te doen aan zijn situatie.
Haal alle investeringen weg in die landen en je bent medeplichtig aan massale moord op die mensen, die nu wél nog kunnen leven mét die paar centjes, al is het weinig, maar hun situatie kan langzaam - stap voor stap - verbeterd worden - dat is een eeuwenoud gegeven - economische welvaart is nérgens plotsklaps 'ontstaan', daar werd voor geknokt!
|
Maar je verkiest enkel te lezen wat je zelf wil en dan over 1 onderdeel van het citaat eindeloos te gaan mekkeren!