Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Een 'omgekeerd' bewijs.
Had vorige week Leterme zijn broek laten zakken voor Di Pupo, dan was hij nu geruisloos eerste minister geworden.
Nu geloof ik dat zelf niet.
Waarom zeg ik dat hier dan? Om te provoseren ?
Half om te provoseren, en half om te zeggen dat ik mijn hersenen maar blijf pijnigen, maar geen harde bewijzen vind om een bepaalde teorie aan te kleven.
Of nog anders gezegd:
had de EU toch een andere poenpakker aangeduid als eerste president van Europa, dan was Van Rampui gewoon blijven zitten.
Dan was er geen nood om de prehistorische terug te roepen uit Venesië.
En nu is die nood er wel.
Hoe komt dat dan ?
|
Wat ik niet begrijp, is dat men binnen de EU een zittend regeringsleider koos als president!!!
En hoewel Van Rompuy de enige zittende regeringsleider was die ervaring heeft met verschillende partijen en volksgroepen op één lijn te krijgen, is zijn keuze en aanstelling een misdaad tegenover België en zijn de huidige politieke problemen in dit land zuiver de schuld van de andere landen.
Het lijkt er haast op dat men in het buitenland aanstuurt op een splitsing van dit land en het concept België onbestuurbaar wil houden.
Daarnaast doet de keuze van de andere landen ook vermoeden, dat men bijna steeds opnieuw de zittende Belgische premier zal weghalen.
Want nu rijst de vraag waar men anders een president gaat halen die ervaring heeft om verschillende volkeren op één lijn te krijgen.
Daar er binnen de EU geen enkel ander land is waar er meerdere bevolkingsgroepen evenveel zeggenschap hebben en waar het regeren even ingewikkeld is als de EU besturen.
En Leterme is nog lang niet opnieuw premier, dat kan nog lang duren trouwens.
Na de overwinning bij de regionale verkiezingen, stuurt Di Rupo aan op nieuwe federale verkiezingen, zodat hij ook daar de liberalen kan wippen.
En in Vlaanderen kan afrekenen met Leterme en de N-VA.