Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne
Het werpt bij mij toch vragen op. Vooral omdat iemand ooit gezegd heeft: hoe beter een wezen aangepast is aan zijn omgeving, hoe minder kans het heeft zich aan te passen aan wijzigingen in die omgeving. En ik neem aan dat dergelijke specializatie bij hogere levensvormen vaker voorkomt dan bij lagere.
Dus ik ga er van uit dat de soortenvorming zou moeten vertragen naarmate de soorten complexer worden, terwijl de indruk gewekt wordt dat ze eerder is versneld.
Maar goed, een begin van antwoord vind je misschien hier: http://www.medicalnewstoday.com/articles/61885.php
De zoveelste indicatie dat de idee van trage toevalsmutaties die over miljoenen en miljoenen jaren een nieuwe soort creëren wel eens goed verkeerd zou kunnen zijn.
|
Nog niet zo lang geleden insinueerde je net dat verdere soortvorming bij mensachtigen te traag verliep... als ik me niet vergis
Ik heb je er nog achter gevraagd maar zoals steeds niet echt een antwoord verkregen.
Btw hoe kom je erbij dat het sneller zou verlopen ?
Je zei zelf dat er bizar weinig soorten gevormd werden vergeleken met wat men denkt te kunnen inschatten wat er allemaal geweest is en nu nog is.
Bovendien had je net een bewaar dat het gigantisch lang heeft geduurd tot de vorming van de eerste cel.
Ge moet natuurlijk wel weten wat ge wilt...
En hoe denkt ge 'snel' en 'traag' te gaan beoordelen ?
Aan de hand van het aantal gevormde soorten of aan de hand van de grote van verandering ?