Discussie: URK URK URk
Los bericht bekijken
Oud 25 november 2009, 18:18   #1
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard URK URK URk

Dit past evengoed ineen andere onderverdeling maar toch. Urk is een conservatieve haast fundamentalistische gemeente in Nederland, zoals er daar wel meer zijn.

Ik begrijp heus wel de rouw, de schok. Ik begrijp ook best dat dat voor hen misschien iets verrassender is dan voor mij gezien zij zich in een heilzame homogene en vereffende weliswaar kleine gemeenschap wanen.

Ik begrijp ook best dat men daar de media wil buiten houden want dat tast het "het grote voorbeeld" van hun religieuze gemeenschap aan. Het ideaalbeeld van de waarden en normen kan hiermee ter discussie gesteld worden.

Het enige wat me opviel in de beperkte verslaggeving was het "verdriet". Dat begrijp ik nu niet en lijkt me ook hypocriet.

Ze willen daar geen voorbarige conclusies trekken maar men heeft te doen met zeer gelovige mensen. Veel opties zijn er dus niet. Ofwel was het vermoorde kind des duivels en hebben de kinderen die hem gedood hebben de beschermers van de goegemeente en zelfs helden. Tekenen van rouw om het overlijden van een duivelskind is dus niet gepast.

De andere mogelijkheid is dat de 3 daders bezeten weren door de duivel. Dan kan men natuurlijk wel rouwen om het slachtoffer en boos zijn op de "daders". De enige vraag blijft dan of ze maar tijdelijk bezeten waren. M.a.w. helpt exorcisme nog of maar meteen de brandstapel.

Hoe dan ook, met de hulp van religie zouden mensen toch makkelijker in staat moeten zijn om dergelijke zaken te verwerken.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden