Los bericht bekijken
Oud 3 februari 2003, 17:05   #12
DNB
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gibbe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
[Liever niet , als je nu eens naar een buurland gaat is het toch gemakkelijk dat je niet moet omruilen. Je ziet ook of iets duurder of goedkoper is dan bij ons
Ik ga niet dikwijls naar buurlanden. Dat omrekenen houdt uw geest levendig!Hier is alles stukken duurder geworden.
Het is niet omdat jij meestal in het Belgenland verblijft, dat andere mensen het niet gemakkelijk mogen hebben. Heb je er ook reeds aan gedacht hoeveel geld je verloor toen je de gulden, franse frank enz... terug moest verkopen. Dit is passé. Gelukkig maar.
Tja, als je in Brussel woont, is het gemakkelijk he... Dan waan je je in't centrum van de wereld... Iemand die daarentegen dicht bij Belgisch-Nederlandse grens woont, werd vroeger serieus beperkt in zijn vrijheid, of beter: moest betalen voor zijn vrijheid om over de grens inkopen te gaan doen:
Een Belg telde voor een gulden 20 BEF neer, een Nederlander telde voor 17 BEF een gulden neer... Maar ook als je op vakantie gaat, is alles nu zoveel gemakkelijker geworden. En dan klagen ze NU dat met de invoering van de euro inflatoir is geweest! Over de langere termijn, wil ik dat eenmalig effect er gerust bijnemen!

chr.wouters: Het is te merken dat je niet veel in het buitenland gaat zoals je zelf zegt: anders had je een levendigere geest gehad en had niet niet zo'n uitspraak gedaan...

En: Dat het de geest levendig houdt, ok, maar dat hoeft niet ten koste van onze portefeuille te gaan! Daar zijn andere middelen genoeg voor (eens een keer naar Blokken kijken bv. )

Citaat:
Alleen nu nog het Amerikaans systeem overnemen. Daar zijn alle briefjes even groot en beginnen vanaf 1 dollar. En de muntstukken hebben in alle staten dezelfde achterzijde (of beter kop genoemd). Dat het hier verschillend is hebben we aan die Engelsen te danken, en het schoonste van al is dat zij niet mee doen, maar zich met alles moeten bemoeien. Maar ja, wat kun je van een bekrompen Engelsman verwachten.
DNB is offline   Met citaat antwoorden