Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster
Volgens de Islam is het niet toegestaan om dieren te laten lijden, zegt u. Wel, dat ze dan hun offerdieren verdoven alvorens ze te slachten!
In de bijbel wordt offeren ook beschreven, die dieren waren ook niet verdoofd. Pas eeuwen later werden die verdovingstechnieken uitgevonden en op punt gesteld en ieder normaal mens gebruikt ze nu. De Westerse mens is dus geëvolueerd en humaner geworden. Waarom kan een moslim niet voor een keertje mee-evolueren?
En natuurlijk gaan die slachthuizen die het onverdoofd slachten toepassen zwaar in de fout.
Goed dat we GAIA hebben dat dergelijke toestanden durft aan te klagen.
|
Een deel van de Moslims gaat akkoord met het verdoofd slachten. Een deel van het halal vlees is afkomstig van dieren die verdoofd geslacht werden.
Er staat immers nergens in de Koran dat het dier niet mag verdoofd zijn, dit staat evenmin in de Torah, bij mijn weten.
Ik zou niet durven stellen dat in deze, de "westerse mens" in die mate geëvolueerd is en humaner geworden.
Weet je hoe pluimvee behandeld wordt in het slachthuis? Heb je al de beelden gezien hoe ze aan hun poten worden opgehangen? En dit is wettelijk!
De uitzondering voor pluimvee is er niet uit religieuze overweging; tenzij je ongebreideld geldbejag een religie noemt.
Lees de wetgeving, en merk op hoe dikwijls er gesteld wordt "onnodig" "zo mogelijk" "passende"
Lees ook wat de toegestane methodes zijn om te bedwelmen en te doden.
http://home.scarlet.be/~ds964938/wetgeving/wet021.html
De wijze waarop de dieren behandeld worden (ook volkomen legaal) in de bio-industrie zou ik ook niet "geëvolueerd en humaan" durven noemen.