Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Welnee, dat is geen "incompetentie" - het beste bewijs is trouwens dat die mensen slagen in hun carriere. Ik herhaal dat altijd maar, de doelstellingen van een politicus zijn niet om "het land goed te besturen" maar wel om verkozen/gepromoveerd te worden, en dat is maar normaal ook: iedereen kijkt eerst naar zijn eigen voordelen, waarom zou een politicus dat niet mogen ? Die neemt zijn beslissingen net zoals iedereen (of bijna): "waar zit mijn voordeel ?".
Het is een beetje zoals aan de lokale kruidenier verwijten dat hij enkel maar geld wil verdienen met zijn winkel, maar dat het eten in de buurt daarom nog niet beter is geworden. Natuurlijk kan het die kruidenier niet schelen dat het eten in de buurt niet beter is geworden - hij wil zijn winkel doen draaien! Een politicus of gelijk welke andere professioneel is van 't zelfde.
|
Een kruidenier verstopt ook niet dat hij vooral een goeddraaiende winkel wenst, een politicus echter belooft ons vanalles en nog wat om verkozen te worden, en eerst en vooral dat het belangrijkste voor hem ons welzijn is, ver boven zijn eigen belang. Het is dus op z'n minst een vuile leugenaar. Maar ik leer niemand iets door dit te zeggen. Vraag is enkel waarom wij blijven stemmen voor zulk uitschot ?