Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley
We raden aan om het artikel “Staan mannen boven vrouwen” op de website COMMUNICATIE, INFORMATIE, EDUCATIE eerst eens volledig door te nemen en dan hieronder het artikel samen met onze commentaren te lezen. Veel plezier!
|
Lol smiley, ik heb jou nooit geblokkeerd op deze site, jij vertelt heel veel onzin en misverstanden over de islam, maar volgens mij heb jij mijn geloof/religie nog nooit beledigd, klopt dat? Dat is misschien de reden waarom jij niet in mijn negeerlijst staat, maar praktisch negeer ik dikwijls het lezen van jouw kopieer-plak werk.
In ieder geval, het is jouw recht om de islam/moslims te kritiseren, maar een domeinnaam als exmoslim.org gaan huren, maakt van die rotzooi echt geen academische kritiek noch betrouwbare "interpretatie" van de islam volgens een bepaalde groep. Dat weet jij ook, of niet?
Linda Bogaert schrijft niet als moslima, zij is volgens mij geen moslima, ik ben niet zeker, maar zij heeft heel goede academische onderzoeken gedaan. Ik ken veel moslima's en islamitische feministen die bepaalde islamitische interpretaties kritiseren en zelfs weerlegd (jawel, je leest het goed), heel veel in de islamitische wereld, maar jullie kennen die niet.
Amina Wadud kennen jullie toch wel of niet? Er is een boek van haar in het Nederlands vertaald, heel goed van haar, zoek dat boek en je zal zien dat kritiek van jouw groepje niets is ten opzicht van haar kritiek.
Maar probleem is dat veel mensen (ook sommige moslims) geen verschil zien tussen islam en islamitische culturen, een bepaalde islamitische cultuur kritiseren staat niet gelijk aan de kritiek op islam !!
Maar veel moslims zijn trots op islam als op hun islamitische cultuur.
Dr. Ingrid Mattson
Dr. Lisa Killinger
Professor Khadija Watson
Aminah Assilmi
Yvonne Ridley
Zou een van deze vrouwen ooit het de moeite waard vinden om op onzin van jouw groepje te reageren? Hoe groot is de kans dat jouw groepje deze vrouwen van "islam is vrouw-onvriendelijke godsdienst" kan overtuigen?
Jij vertelt, ik luister.