Los bericht bekijken
Oud 29 november 2009, 00:22   #101
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
De geschiedenis zelf is een bewijs.
...een bewijs waarvan, dat Wilders een racist is?

Wil U zichzelf misschien vergelijken met Joden die vervolgd en vermoord werden omwille van hun jood-zijn? Bedoelt U dat moslims de 'nieuwe' Joden zijn?
Kom maar uit Uw slachtofferrol. het staat U en Uw gemeenschap niet - nergens ter wereld hebben Joden zich schuldig gemaakt aan zaken waar moslims élke dag opnieuw mee in het nieuws komen - massale moordpartijen, zelfs onder mekaar, rellen om de haverklap, kritiek in de kiem smoren, zelfs niet terugdeinzen voor geweld indien het 'idool' bekritiseerd' of belachelijk gemaakt wordt en nog zoveel meer...

Citaat:
Het valt me op dat in dit tijdperk van hevige discussie omtrent de Islam mensen soms de associatie leggen met de Tweede Wereldoorlog: moslims zouden de nieuwe Joden zijn, Islamkritiek zou aanzetten tot haat jegens moslims, Geert Wilders zou de nieuwe potentiele Hitler zijn etc. Ik merk ook dat sommige mensen daardoor schuldgevoelens hebben als ze kritiek op de Islam willen uiten omdat ze deze associatie in hun achterhoofd hebben.

Toch vind ik deze associatie opmerkelijk. Het is namelijk de koran zelf dat uitgesproken antisemitisch is. Het zijn juist Joden, Christenen en andere religieuze minderheden die tot op de dag van vandaag vervolgd worden in Islamitische staten zoals Iran, Pakistan en Egypte. Het was juist Mohammed die honderden Joden vermoordde en andere moslims aanspoorde om Joden te vermoorden.

Hoe durven moslims die zich bekritiseerd voelen zich te associeren met Joden uit WWII als ze zelf geloven in een boek wat antisemitisch is, als ze geloven in een profeet die antisemitisch was? Dit is een perfecte verdraaiing van de daderrol met de slachtofferrol. Ik wil tegen deze mensen zeggen dat ze de geschiedenis van daden uit naam van hun geloof eens wat beter onder de loep nemen alvorens deze ridiculeuze slachtofferrol aan te nemen.
http://forum.fok.nl/topic/1369726

Als U al een slachtoffer bent, is het van Uw eigen ideologie!
SDX is offline   Met citaat antwoorden