Los bericht bekijken
Oud 29 november 2009, 12:56   #162
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
In het geval van Opel Antwerpen zie ik het wel mogelijk. Persen voor andere wagens zijn voor handen, weliswaar niet Belgisch maar dat doet er niet toe, ze zijn er , en de vraag naar productie voor de Europese markt is er ook. De technologie kan hier en daar wel wat moeten aangepast worden maar dat kan in overleg en met gedeelde kosten gebeuren met de toeleveringsbedrijven die daar maar al te graag op zullen inspelen, want het betekent ook een bron van inkomsten voor hen.

Wanneer de Fabriek sluit moeten al die mensen ook eten, wonen zich kleden, verwarmen, dus betekent dat ook een enorme kost. Die middelen zouden gedurende de eerste periode van de omschakeling kunnen ter beschikking gesteld worden van het bedrijf.

Men kan ook zoveel mogelijk mensen van het personeel warm maken om zich in te kopen en aandeelhouder te worden. Lonen en flexibiliteit kunnen hierbij aangepast worden.

Ik denk dat er heel wat mogelijkheden zijn om vrijwel onmiddellijk een tof product op de markt te brengen. Distributie is geen enkel probleem. Er zijn dealers genoeg die maar al te graag zullen deelnemen vooral wanneer het product goed oogt, degelijk is, low budget en wanneer er goede condities kunnen aangeboden worden.

Men moet het niet zoeken in dure nieuwe technologie die nog helemaal niet op punt staan, er is genoeg beschikbare technologie om een uiterst concurrentiële hoogwaardig product neer te zetten, en dit zonder immense investeringen. Alles is voor handen. Het zou een gemiste kans zijn dit niet te doen. Ik ken plant 2 (GM,Opel) vrij goed in zowat al zijn facetten en ik ben er zeker van dat, met de nodige maatregelen en met de geschikte mensen, er daarin heel wat potentieel zit.
Als ik dit lees krijg ik de indruk dat wij terug in een hoogconjunctuur zitten en de overschotten op de automobielmarkt weggewerkt.
Ik hoor al die pseudo bedrijfsleiders of moet ik ze komieken noemen hier op het forum graag bezig, ....maar dan vooral om er eens mee te lachen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden