Ik zit met een vraagje :
Of een vrouw al dan niet een hoofddoek moet dragen daar is discussie over. Ik zou stellen dat een vrouw met een hoofddoek duidelijk aangeeft moslim te zijn, terwijl een vrouw zonder hoofddoek dit vrijwillig of onvrijwillig een beetje verbergt (de mannen verbergen het blijkbaar altijd in niet-moslimlanden).
Nochtans zie ik in onze west-europese steden voortdurend vrouwen met hun gezinnen haram-vlees eten, ttz; niet "verborgen" haram maar wel duidelijk :
de hamburgers in de bekende ketens zijn absoluut niet van halalvlees gebakken :
zijn dat zondaars ? Of niet omdat ze aan de pseudo verplichting een hoofddoek te dragen voldoen ?
Een ander probleem dat ik heb is de stellige overtuiging dat de Koran een voor een bepaalde termijn afgesloten huwelijk zou erkennen om aldus een korte sexuele relatie (met al dan niet commerciële bedoelingen) mogelijk te maken.
In een onverdachte islamietisch iraanse film zag ik zo een discussie tussen moeder en zoon, waarbij de moeder zich op het standpunt stelde dat dit een zeer onethische macho mannelijke aangelegendheid is en de zoon lakoniek zich beroep op een mollah die bevestigde dat deze vorm van hoererij door de koran absoluut toegelaten is.
Nog eentje : het islam-bankieren ttz. geld lenen en deponeren zonder interesten.
Hoe betalen die banken hun personeel en aandeelhouders ? Zou in dubaï voornamelijk "geislambankiert" zijn & is dit niet voordelig om de momenteel heersende vastgoedkrisis daar te bedwingen ?
Om af te sluiten : wat denkt de modale moslim over wereldvrede en hoe zou die tot stand gebracht kunnen worden ?
----
Om me niet verkeerd te verstaan : alle godsdiensten inclusief het atheïsme hebben hun punten van zwakte en hypocrisie, als westerling zijn die van het christendom en het atheïsme me wel bekend - door een tijdje in een islamland te hebben gewerkt heb ik wel een kijk op de 5 fundamenten van de islam, maar soms kom ik onverwachte anomalieën tegen.. Als je deftig wil kunnen dialogeren moet'en dergelijke misverstanden de wereld uit.
Laatst gewijzigd door roger verhiest : 29 november 2009 om 16:38.
|