Los bericht bekijken
Oud 4 mei 2004, 21:47   #12
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Patriot
Wat en waarvoor is er een betoging in Halle??
Er wordt betoogd voor de splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde. De kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde bestaat al veertig jaar voor de verkiezing van Kamer, Senaat en - sinds het verkozen wordt - het Europees parlement. Daardoor kunnen Franstalige partijen schaamteloos vanuit Brussel en Wallonië stemmen ronselen in het Vlaamse Halle-Vilvoorde, terwijl Vlaamse lijsten het omgekeerde niet kunnen. Al dertig jaar wordt geijverd voor de splitsing van de kieskring. Sedert een aantal jaren hebben alle Vlaamse partijen de eis tot splitsing van de kieskring in hun programma opgenomen. Op dit ogenblik staat ongeveer heel politiek Vlaanderen achter die eis. Sinds het opdelen van België in taalgebieden is deze regeling namelijk in strijd met de grondwet. Halle-Vilvoorde behoort immers integraal tot het eentalig Nederlands taalgebied, en kan dus onmogelijk nog langer aangehecht blijven bij Brussel. Meer info op: http://vvb.org/index.htm

Citaat:
Wellicht dat u ons donderdagmiddag meer bekend kunt maken
waar we als Nederlandse leden en sympathisanten van het Vlaams Blok de verkiezingsuitslag zondag 13 juni in Vlaanderen kunnen volgen, want dat kan best nog eens verrassingen opleveren!!

Is dat aan de Amerikalei of Van Maerlantstraat??
Of ergens anders??
Momenteel weet ik nog niet waar er iets gepland is, van zodra ik er meer over weet laat ik u dat weten in een privé bericht.