Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Als een bedrijf als bijvoorbeeld Bayer, dat dit jaar miljarden € winst maakte en 10 vrije dagen van zijn personeel wil ontnemen, begrijp ik de reactie vd vakbonden.
|
inderdaad.....
En als er een "overschot aan produktiecapaciteit" is voor bepaalde produkten ,waardoor dus zekere "plants" met sluiting bedreigd worden.....tenzij.....de verworven rechten of voorgaande afspraken...of ontslagregelingen...of...vulzelfmaarin...eens herbekeken kunnen worden dan is er GEEN overcapaciteit,dan zitten ze gewoon te springen om naar de goedkoopste republiek te vertrekken maar proberen ze dat in te kleden als "de schuld" van andré en zijn delegé die gewoon maar hun werk komen doen en gestruktureerd afspraken maken met den patron.DAT is de achtergrond,ze willen die struktuur er uit..zodat je weer "bij den patron" persoonlijk achter je enveloppe moet....en blij toe...
neen,die vlieger van het patronaat gaat voor mij NIET meer op ,hun houding de laatste tijd veroorzaakt evenzeer sociale problemen als overdreven "verstaatsing" van het economisch leven....
Eerlijk gezegd,ik kan de houding van Premier Leterme momenteel ook wel begrijpen,als de sociale partners zelf tesamen al hun verantwoordelijkheid niet meer nemen,wat zou zijn krakkemikkige regering dat dan moeten doen...