Los bericht bekijken
Oud 4 mei 2004, 23:22   #5
Waterdrager
Vreemdeling

Waterdrager's schermafbeelding

Standaard

Terechte opmerkingen maar mijn vragen blijven onopgelost:

Je moet de verkiezingsbeloftes evalueren. Hoe ga je tewerk? Een simpele ziel zoals ik neemt geen deel aan politiek en verkrijgt zijn/ haar informatie slechts uit 2de hand: via de media. Die media (als ik die abstractie al mag maken) werkt echter selectief: sommige zaken komen aan bod, andere niet, over bepaalde zaken wordt er uitvoerig bericht, over andere slechts vrij miniem. De fel betwiste regeling rond fiscale amnestie kwam bijvoorbeeld uitvoerig aan bod in zowel pers als omroep maar nam waarschijnlijk tegelijk de plaats in van andere thema's. En met beperkte kennis kan je natuurlijk niet tot een volledige evaluatie van een beleid komen.

Laat je persoonlijke ervaring dan spreken luidt het dan. Je maakt zelf toch dagelijks mee wat er misloopt in dit land? Maar dit is natuurlijk een nog beperktere grond ter evaluatie. Neem nu criminaliteit/onveiligheid: persoonlijk ben ik hier nog nooit mee geconfronteerd. Moet ik dan besluiten dat de regering puike prestaties levert? Natuurlijk niet want ik weet tegelijk dat mijn ervaring niet overeenstemt met de bevindingen van anderen.

En tenslotte: ook al heb je een volledig lijstje van verwezenlijkingen en/of tekortkomingen van een regering - voldoende tijd en/of zin om een balans op te maken heb je niet.

Kortom: ik ben er nog steeds niet uit.
Waterdrager is offline   Met citaat antwoorden