Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Proces en vonnis zijn puur politiek gemotiveerd, op aangeven van de traditionele politiekers, georchestreerd door hen zowel qua inhoud als qua timing. Zoveel is van in het begin duidelijk.
De eerste twee rechters zagen dat spelleke niet zitten en verklaarden zich onbevoegd. In Franstalig Cassatie is het uiteraard een klein kunstje geweest om de onbevoegdheid van eerste aanleg èn beroep op schandalige wijze te verwerpen, en bovendien naar een rechter zoeken die een 'beter' profiel heeft om het spel klaar te spelen (stad Gent, lid van franskiljonse groep, kandidaat voor Cassatie). En uiteraard via het ministerie van Justitie (niet toevallig in Waalse handen) een uitzonderlijke, ongekende versnelde procedure gaan opleggen, met zowel proces als vonnis snel snel erdoor te krijgen.
Het is zo klaar en duidelijk een schijnproces dat ik als niet-blokker niet alleen ontzettend boos ben maar ook nog heel zwaar ontgoocheld in onze rechtstaat en in de bijna onderontwikkelde positie van ons land op het gebied van de scheiding der machten.
Wie nog niet doorheeft dat heel dat verhaal van a tot z doorgestoken kaart is, die is ofwel ontzettend naief en blind, ofwel van heel erg slechte wil. Of misschien een beetje van beide.
|
ik zie 0,0 bewijs, enkel pure insinuatie bewijs, wie is er hier naïef?
ik durf gerust ebamen dat de klacht onder de gordel was, dat de uitspraak misschien niet terecht was en dat de édemocratische" partijen een smerig spelletje spelen, maar jij odet net zeoals het Blok met modder smijten naar de hele rechtsstaat, de hele magistratuur en de scheiding der machte en dat allemaal op grond van geen enkel bewijs. Jij als opperdemocraat stelt me teleur Antoon...