Los bericht bekijken
Oud 5 mei 2004, 02:01   #35
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

De Bijbel die je in de boekhandel koopt is een zeer sterk gekuiste versie.
De originele staat inderdaad vol met dingen die niet kunnen.
Dat is nog met een boel andere originele teksten het geval.

Let wel, ik vindt dat het VB arrest te ver gaat, maar nu het er is moet het maar meteen op iedereen, zonder uitzondering en op dezelfde manier toegepast worden.
Wat ik dus graag zou zien (en ik lang niet alleen), nu het VB arrest er is, is dat alle geschriften per religie ge-evalueerd worden op dezelfde nauwgezette manier als de VB teksten en het geheel, religie per religie, veroordeeld wordt.
Dat wil in de praktijk zeggen dat ze hun staatssubsidie gaan kwijtspelen, net als het VB dat zijn dotatie kwijt speelt.
Waarom ook de originele teksten beoordelen? Omdat er altijd fundi's gaan gevonden worden die met het heilig boekje in de hand de dingen die er in staan gaan willen uitvoeren.
Wat betreft dat "uitvoeren" wil ik nog eens er op wijzen dat de betonblokken voor verschillende sinagogen er niet voor niets staan, dus het "uitvoeren" is geen hypothetische vraag.