Los bericht bekijken
Oud 5 mei 2004, 02:51   #3
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Akkoord dat misdaden bestraft worden, en het is niet aan mij om de lijn te trekken wat misdaad is, maar ik zit toch met vragen:

Votaire in zijn tijd heeft ongeveer het vokgende gezegd :
"Ik mag nog verafschuwen wat U zegt, maar ik zal het recht om het te mogen zeggen met mijn leven verdedigen ! "

Dat wil zeggen dat de waanideeën binnen het VB en elders eigenlijk anders bestreden moeten worden. Logosch ook want anders blijven ze onderhuids maar versterkt bestaan.
De goede manier zou de rede moeten zijn, maar dat is spijtig genoeg niet makkelijk. Misschien ook omdat het niet 100% om waanideeën gaat.

Nu dat de rechtspraak er is, nu moet ze maar consequent toegepast worden totdat er genoeg mensen zijn die inzien dat deze ingeslagen weg te ver gaat, en dat we nog veel van Voltaire (en andere) te leren hebben.

Met de uitspraak tegen het VB (ongeacht het feit of dat gerechtvaardigd was of niet) is er een soort inquisitie op gang gekomen en mijn opsomming in de eerste post geeft geloof ik zeer goed aan dat het zeer snel uit de hand kan lopen.